tisdag 4 maj 2010

"Tom" i kropp och själ

Jag har varit extremt dålig på att skriva det sista veckorna, men känner mig helt tom. Vet inte vad jag ska skriva!
Bearbetar mycket i mitt huvud, frågor som känns orelevanta för bloggen, men som kanske ändå är helt rätt att skriva här.

Om jag har räknat rätt blir det spray start på lördag och jag känner inte alls för att börja, är rädd...

rädd för allt..

biverkningar, sprutstart äggplock, insättning, ruvning, testdag och ja, alla tankar som maler och bara äter upp all energi.

Jag vill jag vill jag vill, men ändå är jag också helt lilgiltig, kan egentligen inte beskriva känslan.

Vad är det egentligen som kommer göra skillnad i IVF 5 och gör att det lilla embryot faktiskt stannar där i 40 v, det har ju inte fungerat tidigare!

Som sagt det här är en resa mellan hopp och förtvivlan och just nu befinner jag mig i förtvivlan.
Jag hoppas att resan snart ska ta en lååååång semester i "hopp" landet, jag behöver det!

5 kommentarer:

Sara sa...

Usch vad jobbigt med alla dessa känslor.. det är ju nackdelen med IVF alltså.

Jag äter 2,5 mg om dagen, alltså en tablett.

Hoppas du mår bättre snart!
Kram

Åsa sa...

Det som kommer göra skillnad är att nu är det dags! Nu har ni väntat länge nog och äntligen är det dags att lyckas!
Det vänder snart ska du se, hopp-landet är närma nu!
Stora kramar

Kix sa...

För varje steg kommer du ett steg närmare! Men det brukar vara berg och dalar för att ta sig ett steg närmare. Men vi kämpar eller hur?!!

Kram Kix

Tea sa...

Fortsätt kämpa! Kram

Sara sa...

Jo, hon är allt bra söt min lilla vovvsing.. :)

Jag mår, förutom förkylningen, bra. Börjar bli pirrig, men det hör ju till så...

Tack för tummarna!
KRAM