torsdag 8 april 2010

Yasuragi Hasseludden och ruvardag 7 eller 8


Har haft en underbar dag idag. Är på konferans på Yasuragi och ligger just nu på sängen på mitt rum och bara slappar och tar igen mig efter mkt mat, långa sköna varma bad och mkt bra konferans. HELA dagen har jag gått omkring i min Yukata eller morgonrock som det heter på svenska och tofflor. Till och med när vi satt och åt middag var den på, myyys! Avslappnat till tusen och precis det jag behöver nu med alla tankar som snurrar omkring för att inte prata om sömnen som är under all kritik, då jag vaknar hela tiden, toksvettas och när jag väl somnar drömmer jag helt sjuka drömmar, om ormar som är i vår säng osv. Inte helt normalt!

I morgon ska jag nog starta dagen med en varm simtur för att sedan gå upp och äta lite god frukost, konferansa lite, göra "DO IN" som är ngt japanskt och ska tydligen vara väldigt lugnande och harmoniskt, sedan bada lite till och sedan bär det hemmåt för att sedan ta heeeelg!

Angående mitt tillstånd känner jag fortfarande ingenting, för utom lite ömma bröst, lite molande och lite rapande, kan vara progesteron eller liten bebis/embryo.

Känslan jag har går hela tiden upp och ned, ena sekunden är jag gravid för att sedan absolut inte vara det. Jag vill att dessa dagar ska vara över fast samtdigt inte, för då vet jag ju svaret och jag försöker verkligen ställa in mig på att det inte kommer att bli något, för att inte bli för besviken. Fast det vet jag ju att jag kommer att bli ändå.

Ja ja det är inget jag kan styra över, det blir som det blir. Jag önskar bara att jag slapp tänka på det och det bara hände! Men så är det inte!

Nu ska jag "duna" in i min japan inspirerade säng och hoppas att jag får drömma om fina körsbärsträd och pling plong musik kanske med en liten bebis inblandad som är min och D´s

2 kommentarer:

Nilwa sa...

åhhh det låter underbart! Njut och koppla av, det gör gott när man ruvar. Slog mig bara att läkaren sa till oss att man skulle undvika bad de 2 första veckorna efter insättning. Blev lite orolig när jag läste om dina bad. Va har de sagt till dig. Stort lycka till. kram kram

Nenne sa...

Hej och tack för din fina kommentar och din omtanke!
Då jag av naturen är en väldigt orolig person var ju detta med bad och simmning bland det första jag frågade vår läkare, då denna konferans varit planerad sedan ett tag och han tyckte att jag skulle hålla mig från bad och sex det första 4 dagarn efter äggplock och leva så normalt som jag bara kan och då det hade gått över 9 eller 10 dagar efter äp kände jag mig lugn och trygg med detta och ville få chansen att ta det så lugnt som jag bara kunde i detta pågående funderande och analyserande, men tack än en gång för din omtanke! kram och trevlig helg!