tisdag 6 april 2010

Adoptionskurs och ruvardag


Oj oj oj nu var det länge sen jag skrev. Påsken har varit underbar! Den har verkligen gått i lugnets tecken. Långa promenader, mkt god mat, godis och fika.


Jag har valt bort att inte skriva ngt under helgen och ledigheten då jag har känt att jag bara behöver VARA och inte sitta och fundera på hur jag mår eller inte mår, är det progesteronets biverkningar eller är det ett litet liv som grott sig fast, ja tankarna har gått/går varma ändå.

Idag är det tisdag vilket innebär att det har varit adoptionskurs på agendan och där har vi varit både D och jag. Vi har hamnat i jätte härlig grupp med 6 par som är i samma situation som oss, "ofrivilligt barnlösa" och mer eller mindre alla har gått igenom IVF karusellen och vill nu satsa på att få möjligheten att få hjälpa ett litet liv att få växa upp i en familjemiljö, i en omgivning av lycka, kärlek och förståelse. Vilket egentligen är varje barns rättighet, men tyvärr inte!

Det är verkligen så skönt och sitta tillsammans med dem och diskutera hur man känner, ser på saker, vill ha saker och hur saker och ting inte blivit som man länge tagit förgivet. Ja helt enkelt ventilera med folk som verkligen vet och förstår vad man går och har gått igenom. Det är som att gå till en kurator fast i en jätte grupp :)

Idag är det i alla fall ruvardag 5 eller 6 beroende på hur man räknar, alla säger olika! Tror jag väljer ruvardag 6 :)

Inga kommentarer: