tisdag 13 april 2010

M som i....


igrän, misslyckad, i värsta fall mens och ett stort MINUS på stickan!

Ja, så är det just nu, har legat hela dagen med min "tok" migrän som så smidigt brukar dyka upp ett par dagar innan mens. Migränen kommer som ett gigantiskt JÄTTE hån, "ha ha du har minsann svårt att bli gravid och när du väl blir vill de inte vara kvar och för att krydda det lite till straffar vi dig med en gigantisk JÄTTE huvudvärk, som heter duga så att du kan ligga hemma och lida lite till ha ha"
Jag vet att jag tar i, men det är så det känns nu, misslyckad som människa!

VARFÖR FUNGERAR DET INTE, är frågan som hela tiden snurrar i mitt huvud!
Vi har försökt i 4 år och ingenting fungerar, vi har gjort alla undersökningar och tester, men allt är fullkomligt normalt säger läkarna. I bland känner jag att det nästan skulle vara lättare att få en diagnos, en specifik orsak till varför det inte fungerar. Då skulle man ju ändå veta varför och kanske ha lättare att inse att vi är barnlösa och kanske till och med få hjälp eller medicin för att få det att fungera eller bara komma till insikt med att situationen är som den är, nu är allt bara ett enda stort?

Jag vill inte känna så här, hatar det!

Jag går omkring och är konstant rädd. Rädd för ett minus på stickan, rädd för ett plus och för "hur" länge plusset ska vara kvar innan det lilla livet bestämt sig för att ge upp och rinna ut till hopplösheten.

Det sista som lämnar människan är hoppet, som jag skrev så fint tidigare i min blogg och så är det ju. Jag har inte gett upp, jag har fortfarande hopp, men känner mig just nu helt slut och färdig, som en urvriden disktrasa och försöker hålla mig kvar i det "små halmstråna" som jag har kvar, för än är det inte kört, men för att skydda mig själv har jag nog ställt in mig på det. Testdag är på lördag och innan mensen dyker upp ska jag verkligen försöka drömma om ett härligt litet men dock så ljuvligt plus på stickan.

5 kommentarer:

Tea sa...

Jag har haft samma tankar. Ge mig någonting som är fel så att jag kan bearbeta det och gå vidare.

Tea sa...

Jag fick följande kommentar från Kix:

Kan du göra mig en tjänst... kan du skiva ett inlägg på Nennes sida - "Resan till tre" att hon kanske kan ställa in bloggen så att fler kan kommentera, dvs oss med webadress eller som anonym. Hälsa gärna från mig, tack!
Kram Kix

Kix sa...

Jippie, nu kan jag lämna kommentarer också!! Tack! :)

Jag har ju tidigare bara sporadiskt läst dina inlägg, men nu infaller en helt annan känsla när jag läser. Det kändes som om jag läste om mig själv på några punkter.

Vi har försökt i drygt 4 år, vi har gjort undersökningar och tester men de kan inte hitta något som skulle kunna förklara vår barnlöshet. Jag har känt länge att jag faktiskt hellre hade velat veta vad det beror på så skulle man kunna gå vidare med andra alternativ istället för att stå på samma punkt, år efter år. Vi är i exakt samma ålder.

Vi gick adoptionskurs i höstas och har precis avslutat vår adoptionsutredning, vi väntar på sammanställning och därefter socialstyrelsens beslut. Förhoppningsvis har vi godkännande klart innan semestern. Visst är det härligt att gå adoptionskurs, alla där har samma erfarenheter och man inser att man inte är ensam. Ett tips, om ni inte redan gjort det, betala in sökande-/köavgiften till någon adoptionsförmedling så att ni får ert könummer.

Jag anser också att hoppet är det sista som lämnar mig, men hoppet utan vingar gör att jag störtar allt för ofta.

Tack för din sida. Kix

Nenne sa...

KIX och Tea, tack så jätte mycke för era kommentarer. Det värmer så enormt mycket att läsa det ni skriver. Som ni kanske har märkt har jag "stoppat huvudet i sanden" ett antal dagar och att få komma tillbaka och läsa era kommentarer ger mig energi och det var precis vad jag behövde nu. Tack än en gång! Stor kram

Nenne sa...

Kix, ja adoptionskursen får en att må riktigt bra och släppa allt om gravidtankar. Vi ska på dit igen i mrg och ser fram emot att träffa alla, dessvärre är det bara två ggr kvar efter det :(
Håller tummarna blåa för att ni ska få godkännandes innan semestern. har ni bestämt från vilket land? Vilken organisation är ni med i? Tack för tipset om att gå med innan, vi har faktiskt gjort det, är med i Adoptioncentrum :) kram kram