måndag 19 april 2010

Tillbaks på ruta 1..

Som man brukar säga!

Som jag så starkt misstänkte blev det inget. Migränen gjorde sig påmind om att allt är som vanligt.

Jag slutade till och med progesteronet i onsdags fast vi hade testdag på lördagen, kände bara att jag inte orkade längre.
Jag bröt ihop, funderade "varför går det inte", grinade, funderade varför igen och grinade lite till och bestämde mig för att släppa IVF 4 och gå vidare. Vilket jag gjorde, men dock var det svårt då mensen höll sig borta, den skulle ha kommit i tisdags men kom i lördags (då det egentligen var testdag). Jag gjorde ett graviditetstest i fredags och som vanligt var det blåa fåniga minuset där, som tur var hade jag väl släppt tanken om ett plus då, men kände ändå att stickan bara låg där och hånade mig och grinade lite till!

Under det här dagarna har jag ju hunnit fundera en HEL del och livet är bra underligt. Finns det en mening med allt och i sådana fall varför!?

Jag har i större delen utav mitt liv inte tänkt så mycket på att gifta mig och skaffa barn osv, som andra i mitt umgänge har gjort, och då jag som 23 åring blev med barn fast att jag åt p-piller, dock med helt fel kille, tillfälle i livet valde att, som jag såg det då ta den enda vägen, att göra abort (vilket kändes helt galet då och ännu GALNARE idag) Vilket har gjort att jag antagligen tog jag för givet att det här med att bli gravid inte skulle kunna vara något som skulle kunna bli ett problem, men oj vad jag hade fel!

När jag var 31 år träffade jag mannen i mitt liv, jag visste från dag 1 ett att det rätt. Vi flyttade ihop omgående, förlovade oss efter 1 år och gifte oss efter 2 år, JAG som inte ens skulle gifta mig! Vi hade stora planer och barn var något som var självklart för oss, D ville ha 3 och jag 2. Mina tankar fanns även då på adoption, att få det bästa utav två världar, biologiska barn och få möjliheten att adoptera.

Vi började väl försöka bli gravida redan innan vi gifte oss, men kände inte då ngn stress. Sakta men säkert kom stressen krypande snabbare och snabbare år efter år och det enda jag kan önska var bara att jag fått träffa min bästa och underbaraste D tidigare i mitt liv.

Stressen har vi levt med under de sista 4 åren och den har sakta men säkert ändrat sig...
I början var stressen på grund utav att alla runt omkring oss fick sitt 1:a barn, sedan var det när det skaffade det 2:a och det 3:e, nu är stressen helt grundad på min ålder.

Jag älskar att vara 36 år och snart fylla 37, vill inte byta ut det mot någon annan ålder, men önskar innerligt att jag kunde fått behålla graviditetschanserna som man hade innan 30. Det är ju inte för inte som de säger att graviditetschanserna miskar radikalt efter 35.

Nu ska jag försöka samla nya krafter för IVF 5 eller FET1, som sagt "det sista som lämnar människan är hoppet!"

Tack Tea och Kix för era inlägg, dom värmer. Vi är inte ensamma!

kram Jenny

7 kommentarer:

avlängtantilldig sa...

Kramar till dig..!

Kix sa...

Tråkigt att höra att det inte blev plus på IVF 4. Det finns ju tyvärr inte tillräckligt med tårar i världen till att få oss ofrivilligt barnlösa att må bättre. Men du verkar ha bestämt dig för att släppa IVF 4 och det är ju oerhört starkt... hur gör du? Vi gör IVF 4 om 1,5 vecka och försöker tänka positivt!

Ang. dina frågor:
Vi har inte bestämt land ännu, vi håller lite låg profil och avvaktar hur köerna förändras i länderna samt vilka länder som finns tillgängliga. Vi är med i AC precis som ni. De uppdaterade ju kölistorna för-förra månaden och då inser vi att det är ingen hets att bli klar med godkännande från adoptionsutredningen. Vi skulle hamna lååååångt ner på kölistorna på många länder.

Kram Kix

Nenne sa...

Av längtan, tack för kramen, den värmer!

Kix,tack än en gång! Det är helt otroligt vad glad man kan bli när man får så fina kommentarer på bloggen.
Jag vet inte hur jag går vidare, men tror att jag verkligen tillåter mig att bryta ihop för att sen gå vidare. Jag kände också ganska tidigt att det inte var som det ska. Hade inte samma känsla som de andra gångerna när jag blivit gravid ex ont i brösten, trött osv.
Håller tummarna blåa för er att ni ska lyckas med IVF 4, chanserna ökar för varje IVF vi gör, så chansen är stor nu att det blir ett plus för er:)

Hi hi, nu måste jag gå in på AC och titta på den uppdaterade kölistan. Åååh det vore ju så skönt att slippa stress angående adoptionen också. Vi har ju stress nog, eller hur! Hur länge har ni varit med i AC? Kram kram

Lisa sa...

Hej, hittade precis till dig. Ledsen att det inte fungerade... Sa himla orättvist ochfrustrerande.

Du skriver väldigt fint sa hit kommer jag gärna tillbaks.

Kram fran Lisa

Sara sa...

Tack för din värmande kommentar, de betyder ju så mkt och stärker!

Jag beklagar att det inte blev något plus den här gången. Livet är orättvist, men jag hoppas det är er tur nästa gång!!

Kram

Sara sa...

Jo, Ilse har blivit vår bebis också. Bortskämd som skam är hon också.. :)
Det är en Parson Russell Terrier. Vad har ni för vovve?

Kram

Sara sa...

Det är en deal. Två bebisar till oss är beställda med leverans under 2011! ;)

Kram