fredag 2 april 2010

Härliga långfredag

Förhoppningvis ser det ut så här nu...



I morse sov vi läääänge, så skönt! Vi behövde verkligen det efter en instensiv vecka, med äggplock, insättning och nerver på helspänn med mera!

Dagen i det hela har varit mycket soft, har inte direkt gjort ngt speciellt, varit hemma hos våra bästa vänner grillat korv , tittat på film och ätit massor med godis och bara myst. Jag har nästan kännt mig bakis trots att jag bara drack alkoholfritt igår.
Jag vågar inte chansa denna gången angående alkoholen. Tidigare har jag tagit ett par glas vin under ruvning, men nu känner jag att jag ska utesluta det helt. Ser det lite som att jag ska gå på "detox" ett par veckor och förhoppningsvis får jag fortsätta ett gäng månader till.

I kväll har jag och D ätit gott och planerat för vår nya utverande som vi ska börja bygga snart på tomten. Tankarn har farit fram och tillbaka, inte direkt ngn oro, men tanken på att det kanske kommer att växa ngt i mig kommer lite då och då, när jag minst anar.

Jag har haft mer ont i äggstockarna igår och idag, har liksom ont när jag sätter mig snabbt, låter ju jätte konstigt, men kan nog inte beskriva det på ngt annat sätt och sen moler det hela tiden. Antar att det är sviterna efter äggplock, insättning och säkerligen progesteronet. Jag har inte haft några biverkningar förut, men känner av det denna gång. Jag har också fortfarande ont i brösten som jag ju haft sedan dagarna innan ägglossningssprutan, humöret går upp och ned och dessvärre går det mestadels ut över D :(, men vi vet ju varför!

I morgon är det påskafton och då ska jag flyga en sväng till blåkulla, vi kanske ses där ;)

2 kommentarer:

Livrädd med stil sa...

Jag håller tummarna! När fick du tillbaka? Jag fick tillbaka ett i fredags. Det verkar ruvas för fullt i bloggvärlden :-)

Nenne sa...

Tack, jag håller tummarna för dig med, verkligen! Går ofta in och läser på din blogg. Ja, jag hoppas vi alla ruvare har fått riktigt fina påskägg som gror till sig och blir små liv :). Jag fick tillbaka mitt ägg i torsdags.