torsdag 25 mars 2010

Sprutdag 6 och ultraljud samt sprutdag 7, IVF 4

Hej hopp, jag orkade inte skriva igår, var helt färdig! Men nu är jag tillbaka, lika hormonstinn som tidigare och lite till.

Besöket hos CvL gick bra! Jag har ett antal äggblåsor som ser bra ut storleksmässigt och är redo för äggplock om några dagar. Doktorn påpekade dock att jag skulle börjat med min andra spruta (orgalutran) i förrgår.. oops, men tydligen var det ingen större fara, men Farbror doktorn fick mig att känna mig otroligt slarvig. Jag får skylla på hormonerna.

Det tog också blodprov, detta för att se östrogenhalten och det är något som är helt nytt för mig. Det har vi aldrig gjort på landstinget och nu chipp cillevipp har det lagt ihop storleken på mina ägg samt östrogenhalten och kan då se när det är lämpligt att göra äggplock hi hi, så nu vet vi när det ska plockas.....

Jag mår fortfarande så där, ont i huvudet, magen, kroppen och sover så där. Är jätte glad ena sekunden för att bryta ihop andra. Men nu är det bara några dagar kvar!

Inga kommentarer: