fredag 12 mars 2010

Äntligen fredag!

Hej och hå, nu är jag hemma efter en intressant dag hos kund i Stockholm. Är helt slut! Nu blir det soffläge och en stor skål med popcorn och så ska jag ligga tills det blir måndagmorgon, eller inte! I morgon blir det ommålning utav vardagsrummet, inte helt otippat vitt med en grå fondvägg!

Det bästa med dessa dagar då allt går i ett, är att jag inte hinner ägna en tanke åt ett liv utan barn eller inte. Inte för att jag går och funderar på det dagarna i ända i vanliga fall, men tankarna fångar en då man minst anar. Tankarna i sig är väl inte så farliga, det jobbigast är bara att man hela tiden känner olika. Ena stunden uppskattar jag mig och min mans "tvåsamhet" med våra underbara hund och andra sekunden håller jag på att avlider av längtan till ett barn och tredje sekunden är jag helt inställd på att adoptera för att sekunden efter inte alls känna så??!!!
Jag antar att det är hjärnans sätt att portionera ut känsloladdningar, eller??

Idag känner jag att jag verkligen ser fram emot att börja IVF 4, men samtidigt är jag jätte rädd och då menar jag verkligen jätte rädd, för jag vet hur jag brukar känna inför äggplock och insättning. Kommer det att finnas tillräckligt många bra ägg och kommer det att få en fin cellfördelning efter befruktandet och kommer det att kunna återföra något och kan det tom finnas en möjlighet att några kan hamna i frysen och för att bara nämna känslorna och tankarna vid ruvningen brrrrrr, 18 dagar av väntan och en konstant analysering utav min kropp.
Jaha, oj, va jag hamna i en negativ tankefälla, nu måste jag tänka om! Oj oj vad spännande med en ny IVF omgång, vilka möjligheter hi hi! Det lät och kändes bättre;)!

Nu är det soffläge och dags för mängders utav popcorn och mys med världens bästa och mysigaste hund!

Inga kommentarer: