söndag 14 mars 2010

Ååååh vilken underbar helg!

Oppps va den här helgen gick fort. Solen har varit på topp och våren känns verkligen, äntligen! Nu har också vårat hus börja komma fram igen bland alla snöhögar och man blir påmind om att fönsterrutorna är galet smutsiga. I helgen har vi ätit gott och druckit gott med goda vänner och till och med hunnit måla vardagsrummet, som blev JÄTTE fint!

Idag har vi varit ute på en lång skön promenad i solen med vår lillla hund, mötte då en gammal vän och vi började prata om hur vi både mådde och kom då in på de vi gått igenom och att vi börjar fundera på adoption och börjat på den obligatoriska kursen för att få adoptera ett barn från ett annat land och jag vet inte, men jag blev irriterad över att hon då direkt börjar säga att vi är så otroligt privilegierade som får den möjligheten (får inte alla det, bara man betalar o har de rätta förutsättningarna och går igenom hemutredningen???!!).
Hon menar säkert väl, men jag kan inte låta bli att bli irriterad då hon har sina två små barn som blivit till utan att blinka och utan minsta lilla besvär och jag kan bara gladeligen tala om för henne vad det också innebär rent ekonomisk inte bara fysiskt och psykiskt. Vår Ivf nu bara den kommer att kosta närmare 50 000 sek och mediciner och fungerar inte blir det adoption för över 200 000 sek plus resor osv Buhuuuuuuuu va bitter jag är! Jag vet att folk bara menar väl, men jag tycker inte om att någon som har fått sina barn utan att blinka ska komma till mig och kommentera om vad jag ska va lycklig eller känna mig privilegierad över. Hade det däremot varit en person som gått igenom nått utav det som vi gått igenom hade jag nog tagit till mig på ett annat sätt . Jag inser ju så klart att det inte är helt lätt och diskutera detta med mig, men jag försöker verkligen.

Nä nu ska jag ut i solskenet och gå med min lilla vovve. D är och spelar hockey bocky med sina kompisar så jag ska passa på och njuta medans han är borta ;)

Inga kommentarer: