torsdag 11 mars 2010

Menopur och planering IVF 4

Idag har jag varit och hämtat min nya IVF planering och mitt "menopur kitt" och det känns bra, det var bara inte så enkelt som det varit tidigare. Förut har jag använt en enkel liten spruta som har varit som en penna( gonal-f), en litet klick och ett stick så var allt klart. Med Menopur sprutan ska jag använda en spruta, en glas ampull och TRE ampuller med pulver som jag ska blanda ihop och chipp chillivipp ska detta göra mina små ägg till super ägg.
Just nu känner jag mig ganska hoppfull och ser att vi kanske ska bli tre ändå. Enligt den nya planen ska jag börja med Menopur på menscykelns första dag för att sedan börja med orgalutran dag 5.
Jag tror att jag är extra hoppfull inför dessa IVF försök, då vi bytt sjukhus/klinik, tidigare gjorde vi ju tre försök inom landstinget och sedan har vi ju bytt till andra på sprutor .
Egentligen kanske det inte gör någon skillnad men rent mentalt känns det bra!

Beräknad start borde bli fredagen den 19/3, då min menscykeln som oftast är 28 dagar.

Idag har varit en bra dag!

Inga kommentarer: