tisdag 16 mars 2010

Adoption eller?

Oj oj oj oj va jag är kluven!
Ikväll har vi som vanligt varit på vår obligatoriska adoptionsutbildning som man ska gå för att börja en adoptionsprocess och jag kunde inte låta bli att sitta och fundera fram och tillbaka att adoptionen kostar lika mycket som 12 IVF behandlingar!

Jag till och med satt och räknade på hur gammal jag skulle vara efter vi utfört de 12 IVF försöken och om man kanske skulle adoptera då, efter, om de 12 inte fungerar!!!!
Hmmmmm vill jag verkligen adoptera?
Men, skulle jag orka gå igenom 12, då jag har varit helt förstörd efter 3.

Det kanske är så att jag till slut blir så känslomässigt störd att jag gör IVF försök utav bara farten, sprutan och jag blir bästa vänner och ser den som mer "partner" än D ha, ha! Jag blir en konstant "hormon hagga"! Stackars D hi hi!

Ja, det är ju inte direkt så att jag måste besluta det nu. Men, jag måste ju helt klart inse att jag VERKLIGEN inte har gett upp tanken på att jag och D får en "egen" liten bebis.

2 kommentarer:

IVF-Karusell sa...

Hej! Vad roligt att du hittade till samlingsplatsen för IVF bloggar - hur hittade du dit? *Nyfiken*

Vi gjorde också IVF på CvL - de är jättebra att ha o göra med!

Vad är orsaken till att ni inte kan få barn den vanliga vägen?

Kram!

Nenne sa...

Hej och tack, va glad jag blir, min första kommentar hi hi!

Jag hittade hit när jag googlade runt på ofrivillig barnlöshet, IVF mm och letade efter "hopp" inför att bli en liten familj.

Va roligt att nu tycker CvL är bra, det stärker ju hoppet ytterliggare och jag har sett också att ni har lyckats och fått en liten :)

Jag såg också att du och jag har varit med om samma historia, missed abortion... vår lilla "pick pick"s hjärta slutade att slå i ca v 9 och vi fick reda på det på NUP testet i ca v 12-13 buhuu, sedan efter det har vi haft 2 missfall till, så jag hoppas verkligen på nästa IVF.
Vi vet inte varför vi inte kan få barn, vi har gjort ALLA tester som vi vet att man kan ta och allt tyder på att vi är fullkomligt normala. jag har gått på akupunktur, tagit olika kosttillskott men ändå fungerar det inte. Men nu attans ska det fungera.

Tack verkligen för din kommentar. Jag har länge funderat på att blogga för att få ventilera lite för mig själv och har äntligen kommit igång, med staplande steg!

Kram J