torsdag 10 juni 2010

Befruktning, status mellandagen

13:00 pip, ringde jag till CvL, inte en minut efter (Jag visste att jag kunde ringa dem mellan 13:00-15:30)
Jag var nervös som attan, inför att se om steg 1 har tagit sig, jag var så nervös att jag var tvungen att köra in till vägkanten för jag va rädd att köra i diket om jag skulle få höra något jag inte ville höra.
Ja ja, alla fall, jag fick prata med världens bästa BM Maria, som tog hand om oss vid förra IVF: en och hon smattrande in mitt personnummer, sakta men säkert, för att sen säga
-Mmmmm ja ha...... och jag tänker jag döööör, nu har det gått åt pipsvängen. - Det här såg bra ut, det var 7 av 8 ägg som var befruktade. Jag kan inte säga något om kvalitén, men än så länge ser allt bra ut.

Wiiiiiiiiii, steg 1, har gått bra! Då är det bara att invänta steg 2, celldelningen.....

5 kommentarer:

Åsa sa...

Kanon med 7 st befruktade, kan inte bli annat än bra, var så säker! :-)
Stort lycka till imorrn, kommer tänka på dig och hålla alla tummar!
Stora kramar

Lisa sa...

Yes yes yes!! Nu j*klar!!

Kram fran Lisa

... sa...

håller tummarna för er!!!

Catrin sa...

Åh, håller verkligen tummarna och tänker på dig!
Stor KRAM!

Kix sa...

Fantastiskt! Som sagt jag håller tummarna hårt! :)

//Kix