måndag 17 maj 2010

Spraydag 7,8, 9 och 10 och biverkningarna som kom...

Jaha, nu har den rätta "Synarelan" visat sig. Rejäl huvudvärk, magknip, extremt dålig mage och sjukligt TRÖTT.

Saker och ting känns lite bättre idag, men hjälp va jag va dålig igår. Allt kom i samband med mensen, som, som vanligt kom dag 28, som alltid!

I och med mensens start igår ringde jag CvL idag för att se hur vi går vidare, och det blir sprutstart med Menopur den 26/5 då vi har höjt dosen från 225 till 300 (hjälp, är inte det myket!!!) för att sedan göra VUL och blodprov den 2/6 och sedan får vi se när ÄP blir.

Jag vet inte riktigt än vad jag känner för IVF 5, försöker att inte fundera som mycket!
Idag känner jag nog att det blir ännu en i mängden, fråga mig i morgon och jag bryter säkert ihop!

I och med att vi nu ska göra IVF 5 ville jag prata med vår läkare på CvL för att se om vi kan göra något annorlunda och tog upp vad jag hört angående de positiva egenskaperna om prednisolon, akupunktur, kinesiska örter mm och han slog hål på allt som jag hoppats på....
så att nu ska jag försöka att bara LEVA och ta hand om mig om min underbara man.

När vi gjorde IVF 1, gjorde jag/vi inget för att förbereda oss med akupunktur, örter osv, vi bara levde och va, och med facit i hand, så är det ju den längsta graviditeten vi kommit till. I och för sig var det 2 år sedan, så det har ju hänt saker med min kropp, men man kanske inte behöver göra saker och ting så komplicerade! Som min läkare sa, det finns inga genvägar, blir det så blir det!

Jag önskar bara att jag kunde känna så också!

Akupunkturen ska jag i alla fall fortsätta med, den gör att jag slappnar av och känner mig mindre stressad! DET ÄR VÄRT VARENDA ÖRE och kan rekommendera det till alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Hittade till din blogg idag. Jag undrar om man kan komma i kontakt med dig på mail på något sätt? Vi har nämligen nästan gått igenom identiska upplevelser. Vi är lika gamla och har hållt på lika länge att försöka få barn, sedan 2006. Vi började även med ivf samma år som ni, hittills utan att resultera i någon längre graviditet.

Nenne sa...

Hej! Tack för ditt inlägg. Du får gärna mejla mig på resantilltre@yahoo.se. Ser fram emot ditt mejl
kram Nenne

Kix sa...

Jag tror också på teorin att blir det så blir det, och att man har ren tur om det sker. Men jag inbillar mig också att vi har en mental förmåga, så den jobbar jag på att förbättra!

Lycka till med att hålla biverkningarna borta!

Kram Kix