torsdag 22 april 2010

HOPPFULL IGEN!

Man kan nästan tro att jag har tagit samma foto som jag hade i mitt inlägg den 22 mars hi hi, men så är inte fallet.
Det här är IVF 5, ihoppaketerat!
Man skulle kunna säga att mitt/vårt hopp ligger i den högen.
Bara jag började läsa igenom planeringen fick jag hopp, IGEN!
Är det bra eller dåligt.....?
Skillnaden från de andra 4 gångerna är att jag denna gång ska börja spray med SYNARELA en hormon spray.
Det känns så där att börja spraya, har aldrig gjort det och har hört att man kan må riktigt dåligt utav det huh!
Jag ska i alla fall börja med den dag 21 i min menscykel, vilket borde bli runt den 8 maj om jag inte räknar helt fel för att spraya i ca 2-3 veckor....sedan fortsätter jag med Menopur som jag hade i IVF 4 som jag inte heller mådde så bra utav. Mådde bättre i IVF 1-3 med Gonal-F, men man får väl stå ut! Om jag räknar helt rätt nu blir då äggplock v 24, alltså 14-18 juni.
Tjohoo och gissa om jag ska tjata hål i huvudet på min läkare om att få Prednisolon den första perioden. Har läst en hel del om det och efter alla våra missfall känner jag att vi inget har att förlora.
Jag är rädd för att vår läkare inte kommer att skriva ut det och i värsta fall får jag/vi väl vända mig /oss till Danmnark i IVF 6 för att få hjälp. Eller hur ska man göra, ska man gå till sin husläkare?
Nu "banne" mig SKA det fungera, för nu är det väl ändå VÅR tur!

5 kommentarer:

Barnarlivet sa...

Hej! Såg dina kommentar på min blogg och blev supernyfiken på vem av dem i väntrummet som är nu. Kommer ihåg att det var många där vid äggplocket, men inte fullt så många vid återinföringen. Vad bra att ni får köra igång med IVF 5 så fort. Jag önskar er all lycka till!

Tea sa...

Helt rätt att vara hoppfull. Det blir så mycket lättare då.

Luiza sa...

Hej!
Tack för din fina kommentar hos mig!
Jag hoppas ju att altt jag känner inte bara är biverkningar efter medicinen...
Men det kan mycket väl vara det.
Hoppas hoppas...... Tänk, om man skulle visa sig vara positiv, ja då går man väl och börjar oroa sig för missfall...

Tack för att du delade med dig av din erfarenhet. Det känns så mycket lättare när vi är fler som stöttar varann.
Jag håller tummarna för er och önskar, av hela mitt hjärta, att det är er tur nu!
P.s... Nä, nässpray är ingen höjdare för psyket om jag minns rätt...

Kram på dig/
Luiza

Kix sa...

Du, jag hade inga biverkningar av Synarela.

Ang. din frågra på min blogg. Gynekologen är Ludmila Ondrasek och finns i Sundsvall (en bit bort för dig kanske..)

Kram Kix

Åsa sa...

Ja, nu är det dags! Inte omöjligt att vi blir synkade på våra femte försök! Tror att vi kommer köra igång någon gång då också! Och nu är det banne mig vår tur!
Stora kramar