måndag 22 mars 2010

Sprutdag 4,IVF 4 trött!




Är fortfarande trött, men huvudvärken har släppt tjohoo!
Har idag pratat med CvL och det blir första ultraljud på onsdag kl 15:45 och förhoppningsvis kan vi då bestämma när äggplock blir. Vet inte om jag tycker det är bra eller dåligt, på ett sätt är det ju skönt att inte "flänga" så mkt fram och tillbaka mellan Örebro och Uppsala och på ett annat sätt känns det som att det inte blir samma "koll" utav mogna ägg, vilket kan innebära att det inte bli så bra resultat i äggplocket. Ja ja, den som lever får se, som man brukar säga. Vi har ju faktiskt tre försök på oss! Undrar bara om jag kommer att känna så vid försök två..... Nä usch bort med alla negativa tankar!

Det känns som att vi har lite bättre förutsättningar den här gången, då både jag och D tagit en del extra örter och mineraler som man kunde se att det var brist utav vid en blodanalys som gjordes på både honom och mig som "kan" vara en utav orsakerna till missfallen. Känns kanske lite långsökt men det kan ju faktiskt vara så!

D säger att han har en bra känsla den här gången och jag håller mig vid den! Jag litar inte riktigt längre på min egna, den kvinnliga intuitionen som jag alltid tyckt varit så stark. Den har liksom försvunnit längs vägen...

Nä nu ska jag gå och packa lite. I mrg åker jag och Dante iväg till systeryster i Sthlm och blir kvar där över natten. Det är så bra för då kombinerar jag nytta med nöje, jobba på dagen och besöka kunder och mysa med syster och underbara syskonbarn på kvällen sam fixelitrixa lite i mammas lägenhet får vi in också.


Dante får stanna hos systeryster medans jobbar så han kommer vara i riktigt goda händer och bli riktigt bortskämd hi hi!

Inga kommentarer: